La imatge digital és una representació bidimensional d'una imatge a través de l'ús dels bytes. Els punts que formen la imatge són els píxels. El píxel és la unitat mínima que forma la unitat gràfica.
Quan a la imatge hi ha parelles de punts és parla de imatges vectorials.
Programes per a imatges amb mapes bytes hi ha:
- Gimp, és un programa lliure
- Photoshop d'Adobe
- Inkspace, és un programa lliure
- L'Illustrator d'Adobe
Conceptes bàsics:
1. Grandària, depèn dels píxels que té la imatge. La grandària es mesura multiplicant els píxels horitzontals pels verticals, i d'aquesta manera fent l'alçada per l'amplada aconseguim el total de megapíxels. En la imatge següent es pot veure bé la quantitat de píxels que té la imatge.
Imatge de 16 x 16 píxels
Una imatge quan més píxels té més qualitat, podem ampliar i veure més detalls.
La qualitat de la imatge depèn dels píxels que té la pantalla, i si la pantalla en té més la imatge és veurà millor. També dependrà de l'objectiu amb que s'ha fet la imatge i de la persona que fa la fotografia.
2. Pes, són els bytes que ocupa la imatge a la memòria.
1000 KB = 1 MB
1000 MB = 1 GB
1000 GB= 1TB
Com més pesi la imatge, cabrà menys a la càmera, tardarà més en penjar-se a Internet i a descarregar-se de la càmera.
3. Profunditat de color, indica la variació de colors que pot tenir la imatge. Cada píxel té un color, com més colors més realista serà la imatge.
4. Resolució, és una relació entre la quantitat de píxels amb l'espai físic. Com més píxels per metre tingui la imatge serà més nítida, més bona. Com més concentrats els píxels, millor veurem la imatge.
Les imatges en pantalla es veuen millor que impreses, i per ser impreses es necessiten més píxels que en pantalla.
La resolució de la imatge es mesura per píxels per polsada (ppp). Segons la imatge en pantalla són (72ppp) i a la impressora (300ppp, 600ppp, 1200ppp).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada