dijous, 17 de desembre del 2009

Montjuïc

La Carla i jo vam realitzar i exposar el treball de territori sobre Montjuïc. Vam escollir aquest lloc, tot i que en un principi volíem fer-ho del districte de Sants-Montjuïc, però ens vam centrar en la muntanya, perquè ens vam adonar que a Montjuïc hi ha molts llocs interessants com museus, espais esportius, culturals, i molts parcs i jardins. I creiem que era un lloc molt important.

Ens va costar una mica organitzar-nos, perquè teníem molta informació i no sabíem ben bé com exposar-la, però finalment ens vam decidir i vam organitzar el power point que vam presentar. Per la realització de la presentació, vam utilitzar el programa del power point i el movie maker per fer el vídeo. La majoria d' imatges que vam utilitzar les vam realitzar nosaltres mateixes.
La presentació la podreu veure a continuació:

Dins la presentació amb power point, vam realitzar un vídeo de parcs i jardina de la muntanya. És el següent:




Amb aquesta presentació volíem mostrar al públic, les ofertes culturals, esportives i lúdiques que podem trobar a Montjuïc. Vam donar les idees principals dels diferents indrets i no volíem atabalar amb molta informació, i crec que ho vam fer així.


Vaig passar forces nervis abans i a l'hora d'exposar. Però em trobava a gust parlant del tema, perquè és un lloc que el coneixo molt i m'agrada.


Amb aquest treball sobre un territori, hem après a treballat conjuntament i organitzar-nos a l'hora de la presentació, a seleccionar informació i a treballar amb diferents programes.

diumenge, 13 de desembre del 2009

Seminari 10 de desembre

Al seminari, vam estar comentant notícies que havíem de portar sobre educació.

Vaig portar una notícia sobre "L'educació emocional entre 0-3 anys determina l'èxit a la vida", de La Vanguardia. Ens parla sobre la importància de l'educació emocional ens els infants els primers anys de vida, perquè ajuda a aconseguir èxit escolar, a ser en un futur una persona optimista, confiat, i segur de si mateix. Per estimular-ho es pot ajudar amb massatges i bones paraules cap als infants.


El títol de la notícia em va cridar l'atenció, i un cop llegida vaig creure convenient compartir-la amb la resta de companys de seminari.


Els altres companys van portar notícies com:
  • En Francisco ens va parlar sobre com tractar l'homosexualitat des de l'escola.
  • La Sílvia ens ha explicat que les universitats públiques reclamen uns diners a la Generalitat.
  • La Mireia.S sobre l'evolució dels portàtils als instituts a l'actualitat.
  • El títol de la noticia de l'Anna.D era "Les vacances al febrer nou repte de la consolidació".
  • La Natàlia ens va explicar els nous espais educatius per als nouvinguts a Catalunya.
  • La noticia de "Educación española suspende todos los objetivos que fijo la Unión Europea" la va portar l'Esther.
  • La Raquel va trobar una noticia, on deia que els estudiants de grau mitjà de FP podran realitzar batxillerat en un any.
  • Un tema relacionat amb el de l'Anna.D ha estat el que ha trobat l'Elena, sobre el calendari, els inconvenients que té aquesta aprovació.
  • La Mireia.R ens va explicar que els directors s'hauran de formar més, per poder sancionar els professors i per escollir els docents per formar l'equip directiu.

Totes les notícies parlades a l'aula van ser interessants, perquè van tocar diferents punts de vista sobre l'educació i cadascú la va escollir per un motiu personal.

divendres, 11 de desembre del 2009

Recitació

El passat dimecres, vaig fer la meva recitació, juntament amb la Roser. Vam escollir un breu text, on explicàvem la història d'un vailet. Aquesta història, tenia la part que narrava el fets i l'altra part de moralitat. La vam escollir perquè ens va agradar el que explicava, i per diferenciar el que diria una i l'altre.

Un cop llegida i rellegida la història, la Roser i jo la vam recitar conjuntament, per tal de veure com ho fèiem les dues, ens en sortíem prou bé, una altra cosa, era com ho faríem després en públic davant de tota la classe.

Va arribar la tarda que ens tocava recitar, i mica en mica em vaig començar a posar nerviosa, la Roser també ho estava, però semblava que ho portava millor que jo, aquesta era la meva sensació. Era el nostre moment, va començar la Roser explicant la història del vailet, i jo tot seguit vaig explicar la moralitat del fet. Els nervis em van fer passar una mala jugada, em sabia molt bé el que havia de dir, però vaig accelerar el meu to, i de tan ràpid que ho volia dir no em sortien les paraules.

Un cop acabada la recitació, encara no estava del tot tranquil·la, però em vaig treure un pes de sobre, no estava satisfeta amb el meu resultat, perquè sabia que ho podia fer millor!

Recitació-Cicatrius

dilluns, 7 de desembre del 2009

Seminari 3 de desembre

Per fi...em va arribar el dia d'explicar el conte!!

Vaig ser la última persona en explicar el conte, i una mica nerviosa estava, perquè això de parlat en públic... és una mica difícil per mi.



El conte que vaig decidir explicar és el d'en Tabalet, des d'un bon principi vaig pensar en aquest, ja que sempre n'he tingut bons records.

El vaig explicar utilitzant una capsa com a recurs, on a dins hi havia els animalets que apareixen al conte, per anar-los utilitzant a mesura que surten a la història.

Vaig començar amb una mica de nervis, però mica en mica i com que me'l sabia de memòria, em va anar sortint sòl. Jo em pensava que els nervis em farien passar una mala estona, però en realitat em va agradar força.


Imatges del conte Història de Tabalet (editorial La Galera)






dissabte, 5 de desembre del 2009

Repertori de cançons

Llistat de cançons que ens hem d'aprendre:
  1. Arri, arri tatanet

  2. Ball manetes

  3. Ball rodó, Caterineta

  4. Bim bom

  5. Cadireta enlaire

  6. Do, re, mi al jardí

  7. El ballet del rotlletó.

  8. El gall i la gallina

  9. El poll i la puça

  10. Escarabat bum, bum

  11. Jaume Pataume

  12. La barca puja i baixa

  13. La Castanyera

  14. La Caterineta

  15. La pastoreta

  16. Pedra, pedreta

  17. Peix, peixet

  18. Per què tenim les dues mans?

  19. Per Tots Sants

  20. Peu polidor

  21. Ploreu, ploreu ninetes

  22. Plou i neva a la bassa de l’Esteve

  23. Qui la ballarà

  24. Quinze són quinze

  25. Salta Miralta

  26. Son, soneta

  27. Titeta pon

  28. Ton pare no té nas

Reflexió del Bloc

La proposta a principis del curs, de la creació d'un bloc em va sorprendre força. Un bloc no sabia ben bé com funcionava, i veia que posar en pràctica el bloc em seria bastant díficil.


Els primers dies no em va convèncer del tot, no estava animada perquè no sabia que posar-hi, ni com es treballava dins el bloc, però mica en mica, investigant i perdent-me per aquí, he anat creant el meu bloc. Estic força orgullosa, ja que ha estat un gran repte per mi.



Actualment, al llarg de la setmana i faig algunes entrades del que vaig fent a classe, de temes interessant, dels recursos que utilitzem a l'aula,...això del bloc m'esta agradant cada cop més!

Mapes Conceptuals

Dilluns 30 de novembre vam estar treballant els mapes conceptuals, en vam realitzar un, amb un text penjat al suro de gestió de la informació.

Els mapes conceptuals són eines de suport al pensament. Són paraules claus d'un tema, relacionades entre elles per un connector. Sovint per fer resums, no són esquemes.

El programa que vam utilitzar per fer mapes conceptuals va ser el Cmap Tools

Pràctica feta a l'aula: